söndag 15 februari 2015

En liten uppdatering

Många frågar hur det går med BMX dokumentären så jag tänkte att jag skulle göra en liten uppdatering. I höstas visade det sig att det var svårare än vad jag först förutsett att få ihop en del av det material jag hade planerat och jag blev tvungen att tänka om. Ursprungsplanen var att redigera klart filmen under vintern/våren, men när jag insåg att jag inte skulle få ihop allt material så det gjorde det att jag tappade suget och jag lade filmen på is medans jag funderade på hur jag skulle göra. Jag hade dessutom missbedömt hur tät djungeln omkring musikrättigheter är. En av mina stora problem är att jag saknar även en ordentlig dator att redigera filmen på, jag trodde att jag hade en lösning på det genom att låna en dator av en kompis, men inte heller det fungerade riktigt så bra som jag hade hoppats.

Jag har åkt över 400mil för att filma intervjuer och tävlingar och fått ihop lite mer än 600GB videomaterial. Det skulle kännas tråkigt att inte kunna slutföra projektet i någon form. Jag har funderat över några olika alternativ men har inte bestämt mig för om jag ska fortsätta filma i år för att kunna göra klart filmen enligt ursprungs planen eller om jag ska göra en serie kortare avsnitt enbart för Youtube/Vimeo för att slippa billigare undan med musikrättigheterna.

Jag har funderat på om jag borde lägga tid och energi på någon form av kickstarter för att få ihop till datorn som jag är i stort behov av för att projektet ska kunna fortsätta, men jag vill helst slippa det.

Spontant känner jag mig mer sugen på att lägga mina pengar på cykeldelar och tiden på att cykla och inte göra en repris på 2014.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar